“Când trupul se
moleşeşte, e de netăgăduit că şi sufletul
îşi va avea partea lui de scădere. În multe rânduri, puterile lui sunt înrâurite
de starea trupului.
Boala care ne slăbeşte, ne face să fim alţii
decât cei care eram când sănătatea nu ne părăsise.
Dacă strunele unui instrument dau sunete moi şi fără vlagă din pricină
că nu sunt destul
de întinse, talentul artistului va fi urmărit de nedesăvârşirea coardelor instrumentului său. Tot aşa,
trupul
poate pricinui sufletului multe neajunsuri.
De aceea n-am să
spun să vă supuneţi trupul la ajunări
prelungi, ci trebuie
să vă hrăniţi cu ceea
ce poate să vă fie de folos
sănătăţii; să vă nutriţi
trupul, făcând din el o unealtă
ascultătoare şi bine orânduită a lucrărilor duhului
vostru, mulţumită bunei lui întocmiri şi a trăiniciei
mădularelor sale laolaltă.
Dacă-l îngreunaţi de prea multă hrană, nu este
bine. ”Nu vă îngrijiţi de trup - zice apostolul - ca să stârniţi poftele…” A spus cu
dreptate “ca să
stârniţi poftele”, căci îmbuibarea este aceea care
porneşte dorinţele cele mârşave. Oricât
de înţelept ar fi
acel care se leapădă acestei îmbuibări,
de la sine vinul şi mâncarea îmbelşugată îl vor
tulbura, de la sine se va simţi destrămat, de la sine va
fi cuprins de o înflăcărare din ce în ce mai arzătoare.
De aici, pofta trupească şi adulterul. Pofta trupească nu are
cum se ivi într-un trup înfometat, nici chiar în trupul care s-a mulţumit cu hrana cea de trebuinţă. Trupul în care zvâcnesc
necurate pofte, e acela care se
lasă cuprins de îmbuibare.”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu