“Iubiți
frați întru Hristos
În începutul acestei scrisori vă mărturisesc
bucuria mea de a găsi o adresă a voastră,
a ce lor de la Editura
Babel și Fundația Creștină
Părintele Arsenie Boca.
Mă numesc Iachint și acum fac parte din obștea Mănăstirii Sfântul Pavel, din Sfântul Munte Athos.
Cred că nu aș fi avut ce să vă
scriu acum dacă bunul Dumnezeu nu rânduia să fiu ucenic de chilie Părintelui
Cleopa Ilie.
Aici sunt rânduit pe lângă ascultarea de paraclisier
să le traduc creștinilor români când se
scot Sfintele Moaște și să le vorbesc. Apoi mai mereu sunt nevoit să le vorbesc și de Părintele Arsenie Boca. Iar pentru că spun creștinii
că cele ce le aud și le
primesc în scris de la mine
nu se potrivesc cu cele ce le spuneți și scrieți frățiile voastre iată aveți pe acest DVD, în do- sarul
„Iachint”, toate lucrările mele. Cercetați, vă rog, mai întâi pliantul
cu numele „Mărturi-
sitori” și cartea „Creștinii cred și mărturisesc
întru Adevărul lui Dumnezeu”, care se află în dosarul
„1 Creștinii mărturisesc”, mai cu seamă
ultimul capitol: „Legându-ne cu inima
de cineva sau de ceva numai putem fi liberi și mărturisitori”. Iată, aștept corectările voastre, al vostru este a lămuri lucrurile cu privire
la Părintele Arsenie Boca întru Adevărul lui Dumnezeu, ca să nu pierdem
cugetul Bisericii Ortodoxe, să
nu pervertim conștiința Bisericii a aproapelui nostru, să nu aducem babilonia în Biserică.
Iubiților, să nu amestecăm
mierea cu otravă! Domnul nostru Iisus Hristos pe toți ne face
atenți, zicând: „Că ce folos este omului de ar dobândi lumea toată,
iar sufletul său își va pierde? (Matei 16, 26)” . „Nu judecați după față, zice, ci dreaptă judecată judecați” (Ioan 7, 24). Zice să nu-i judecăm pe oameni deloc când cad în păcate, dar nu se leapădă de credință, ca să nu fim judecați (Matei 7, 1). Dar când e vorba de cei care caută să ne lipsească de mărgăritarele Credinței Lui ne poruncește să nu le dăm curs, ci să-i judecăm ca fiind câini și porci
(Matei 7, 6).
Părinții noștri Cleopa,
Arsenie Papacioc, Adrian Făgețeanu, Paulin Leca
și alții, care l-au cunoscut pe Părintele Arsenie Boca, nu au spus tot, au spus câte ceva ca să ne liniștim, să nu
ne smintim căutând să-l scoatem sfânt. Iată, cine ține cu tot dinadinsul să-l scoată sfânt pe
Părintele Arsenie Boca îi arată a fi bârfitori și invidioși pe acești Părinți care nu au căutat decât
slava lui Dumnezeu.
Cred că este de datoria frățiilor voastre
să cercetați cu luare aminte cărțile care apar cu
privire la Părintele Arsenie Boca. Mai întâi cele ce apar la editura voastră, poate că arătând
adevărul care ne face liberi veți îndrepta și numele editurii.
Vedeți ce scrie Dan Lucinescu în
cartea Părintele Arsenie Boca un sfânt al zilelor noastre, la p. 16, editura Siaj – 2009. Ce adevăr mărturisește acest cunoscător al sfințeniei Părintelui Arsenie Boca prin cuvintele:
„Părintele Arsenie Boca ajunsese încă de tânăr la stadiul de mare evoluție spirituală, specifică celebrilor eremiți, existenți în lamaseriile tibetane, înainte de ocuparea Tibetului de către comuniștii chinezi ai
lui Mao Zedong”?
Părintele Arsenie Papacioc nu mințea când ne spunea (scriu din cele ce îmi aduc aminte):
„Eu
care
l-am cunoscut pe Arsenie, acum
când sunt întrebat de credincioși dacă este bine să- i citească Acatistul
vreau nu vreau trebuie să le spun câte ceva, ca să nu se smintească, să nu- și pervertească credința. Eram odată mai mulți tineri la el, la Sâmbăta de Sus, și ne-a spus
[Părintele Arsenie Boca], printre
alte: „Vedeți locurile acestea, pe aici am fost acum 300 de ani cu duhul lui Ilie”. Pentru că am văzut și auzit atâtea lucruri neortodoxe de la el când am fost călugărit și mi s-a pus
numele Arsenie m-am întristat, înțelegând
că mulți mă vor lua drept ucenicul lui. Apoi când
m-am
întâlnit cu el în București, când era
dat afară din mănăstire, și mi-a
spus:
„- Acum tu rămâi în locul meu!”
Eu i-am răspuns:
„- Nu! fiecare cu locul lui”.
Citiți în cartea Jurnal duhovnicesc, al Părintelui Paulin Leca, editura Stadion, Bacău 2013, pp. 70-71; 109-l10. Acest Părinte
îl considera „văzător
cu duhul” și „sfânt” pe Părintele Arsenie Boca, vroia să devină ucenicul
lui (p. 47), dar cunoscându-l mai bine a ajuns să afirme:
„…
n-am
văzut o lepădare publică
a sa de toate acele
rătăciri spiritiste și erezii
steineriene”. Este bine să vedeți și
Nota 10, de la sfârșitul acestei cărți (pp. 386-387), făcută de cel care a
îngrijit această ediție, Doctorul
Ioan Gându.
Dar cred că Părintele Arsenie Boca se prezintă cât a putut de clar, cum s-a prins de înșelare,
în Cărarea Împărăției, p. 210, unde zice printre altele: „… precum urmărim o armonie între facultățile sufletești, tot așa trebuie să
urmărim și
o armonie și între cunoștințele din cât mai multe domenii, precum și o sinteză a acestora cu viața. Multă știință apropie pe om de Dumnezeu, puțină știință îl îndepărtează și de știință și de Dumnezeu. Iar omul atâta prețuiește câtă apropiere de Dumnezeu și-a câștigat în sine. Dumnezeu i-a dat o valoare mare, însă tre
buie și el să și-o câștige”.
Cine este Părintele său duhovnicesc? Mitropolitul Nicolae Bălan când a văzut că avea talent la caricaturi, la trimis la școală,
la trimis în Sfântul Munte Athos și
văzându-l că are priză la popor la hirotonit și avansat. Apoi tot el la dus la Mănăstirea Prislop și tot el la chemat de acolo. Atunci, din păcate, Părintele Arsenie
Boca, (cred) nu a făcut
ascultare și de aici i-a venit căderea, el l-a rugat pe Mitropolit să-l lase în continuare
la Prislop. Atunci neascultându-l nici pe Părintele Dumitru Stăniloae, care dorea ca la Prislop împreună cu Părinții Dometie și
Antonie Plămădeală să lucreze la Filocalie, o introduce pe Julieta cu care avea legătură de la Sâmbăta
de Sus și îi determină pe aceștia să plece. Într- un an o face stareță pe aceasta și apoi vin problemele. Acest Părinte al său, Mitropolitul Nicolae Bălan,
se spovedea la Părintele Cleopa și (cred) se plângea
cu privire la el. De asemenea și Mitropolitul Nicolae Mladin,
P.S. Andrei Magieru și Mitropolitul Antonie
Plămădeală, care a fugit cu motiv întemeiat de la Prislop la Mănăstirea Slatina, se spovedeau la Părintele Cle-
opa și (cred) se plângeau
cu privire la Părintele Arsenie Boca. Cele auzite de la aceștia (cred)
l-au determinat pe Părintele
Cleopa să-i scrie acele scrisori,
cu smerenie, Părintelui Arsenie,
în care îl ruga să vină la Mănăstirea Slatina să-i folosească duhovnicește. Dar Părinte
Arsenie Boca nu a venit la Slatina.
Apoi, știu din gura Părintelui Cleopa că dus fiind de Sfântul Sinod să
pună rânduială în mănăstirile din Ardeal, mai cu seamă la Mănăstirea Arad Gai, l-a întâlnit pe Părintele Arsenie Boca la Episcopia
Aradului și a dorit să i-a binecuvântare, să-l îmbrățișeze, dar nu a reușit. Părintele Arsenie Boca
i-a zis batjocoritor: „Ce măi moldovene vii tu să ne înveți călugărie!”
Odată Părintele Cleopa mi-a mărturisit de ce nu dădea binecuvântare
la oameni să-i ci-
tească Acatistul Părintelui Arsenie Boca și băga cuvântul, ca să nu se smintească aceștia:
„Nu-i
citiți Acatistul căci
nu e canonizat!” Înțelegerea sfinției
sale cu privire la
Părintele Ar- senie era precum a majoritatea Părinților duhovnicești, care l-au cunoscut, aceea că: „Împri
etenirea
cu Julieta i-a adus căderea”.
Iată, este
știut, lauda Părintelui Cleopa sunt Părinții lui, în primul rând Duhovnicul Paisie Olaru și Starețul Ioanichie Moroi. Cu Părintele Arsenie Boca nu stau lucrurile la fel, nu a ținut la aceasta, după cum mărturisește el însuși, a căutat să se apropie de Dumnezeu prin „cunoș tințele din cât mai multe domenii”, până chiar și din magie. Cine, dintre cei care au fost
aproape de Părintele Arsenie Boca și au dorit să rămână întru Hristos, Mântuitorul nostru,nu au mărturisit adevărul? Iată, până și Părintele Teofil Părăian,
cel care a îndrăznit
să spună că: „Un ortodox se poate împărtăși și la catolici,
dacă nu are unde”,
care mărturisea evlavia sa la „Sfânta Maria Tereza” chiar și aici în Sfântul Munte,
zice: „nu am un cult pentru el”.
Așadar, v-am scris acestea vouă, cu sinceritate, după cum vedeți, ca înainte de a căuta să
vă
împliniți visele care vi le-ați propus voi: „Fundația Creștină Părintele Arsenie Boca” și „Editura
Babel”, să căutați să vă limpeziți și să limpeziți lucrurile cu privire
la Părintele Arsenie Boca întru
Hristos. Până acum, sincer vă spun,
pe bună dreptate vă identificați „Editura Babel - Fundația Creștină
Părintele Arsenie Boca”, amestecare.
Oare nu vedeți cum prin Părintele Arsenie Boca se lucrează apostazia
(lepădarea de credință) în chip tacit?
Ecumeniștii s-au arătat că nu-l canonizează, tocmai ca să se strângă
sem- nături. Câți din cei care au dat semnătură
pentru canonizarea Părintelui Arsenie au știut că
dând semnătură pentru canonizarea lui dau semnătură pentru canonizarea ereticilor Francisc de Assisi și Wulfila semiarianul, pictați de el cu aureolă de sfinți în biserica Drăgănescu?
Sfântul
înseamnă Canon, fiind canonizat, oricine va putea picta în bisericile ortodoxe pe eretici precum a
pictat Părintele Arsenie. Ecumeniști canonizându-l nu zic că e sfântul lor, cel mai mare proroc al
lor, ci al vostru. Iată, pervertesc conștiința ortodoxă a credincioșilor ca să se bucure de „unirea Bisericii”, adică de apostazie. Dacă acum cei care au „evlavie” la Părintele Arsenie îndreptățesc pictarea ereticilor de către el cu minunile care le face, gândiți-vă, ce va fi după acea „unire”, când
vor fi și mai părăsiți de har cei care o acceptă. Ce o să zică cei care îl văd sfânt pe Părintele
Arsenie?
Foarte posibil, vor zice: „Iată această unire este de la Dumnezeu, Părintele Arsenie ne- a arătat-o demult!” Dar noi știm clar, Sfinții Părinți, între care se numără și
Cuviosul
Lavrentie al Cernigovului, ne atenționează: „Luați aminte, zice, la toate cele ce vă spun căci totul se pregă- tește cu foarte mare viclenie. Toate bisericile și mănăstirile vor fi într-o bunăstare imensă, pline de bogății, ca niciodată, dar să nu mergeți în ele... Bisericile vor fi deschise, dar creștinul ortodox (trăitor, viu cu sufletul) nu va putea intra în ele să se roage, căci în ele nu se va mai aduce
jertfa fără de sânge a lui Iisus
Hristos. În ele va fi toată ,,adunarea satanică”… Încă o dată vă
repet
să nu intrați în aceste biserici, căci Hristos și binefacerea
Lui nu vor fi acolo”
.
Iată ce va fi cu bisericile care acceptă ca sfinți pe Francisc de Assisi și pe Wulfila
semiarianul,
cel care îl
vedea pe Hristos
creatură
și nu Dumnezeu-Om. Iată de ce este nevoie să-l iubim întru Hristos pe Părintele Arsenie Boca și să mărturisim acum, cât mai avem cu cine ne înțelege, că ce
a făcut acolo înseamnă urâciunea pustiirii.
Iată înțelegerea cea mai favorabilă pentru Părintele
Arsenie, la care am ajuns, cu darul lui Dumnezeu [Noi am spune că nu este cu darul lui Dumnezeu o asemenea răstălmăcire pomenită mai jos. Până aici este o privire limpede, cu darul lui Dumnezeu. Dar a spune că Părintele Arsenie Boca îndemnând prin pictură și prin scris la ecumenism,
sugerează că nu este bun ecumenismul este tipic gândirii ucenicilor înfierbântați, care văzând cornița de drac vor să ne convingă că este
vânătă, după
cum
spunea Sfântul Cuvios Paisie
Aghioritul. De altfel,
după cum ne-a explicat
Părintele Iachint însuși,
a scris acest compromis gândit, din milă pentru îndrăgitorii lui Arsenie, ca să aibă un pretext venit tocmai de la idolul lor, ca, măcar așa, să combată ecumenismul, când vor fi îndemnați prin
celelalte învățăturile pictate și scrise ale protagonistului de la Drăgănescu, să cadă și ei în ecumenism. Despre ecumenismul evident al Părintelui Arsenie Boca am scris și noi, cu darul lui Dumnezeu, două capitole distincte. Unul din ele, se referă chiar la acest text al Părintelui Iachint, repetat în studiul sfinției sale, atât de folositor, despre Ulfilas episcopul goților, cum îl numea Părintele Arsenie Boca.
]:
„E foarte posibil ca Părintele Arsenie să fi pictat ereticii în biserica Drăgănescu cu gândul ca noi să pricepem că ecumenismul, acceptarea că Biserica – Trupul lui Hristos este dezbinată,
„unirea Bisericilor”, recunoașterea ca sfinți a tuturor ereticilor și povățuitor pe Papa, însem-
nează „urâciunea pustiirii, care s-a zis prin Daniil prorocul (9, 26), stând în locul cel Sfânt, cel ce citește să înțeleagă” (Matei 24, 15). A accepta că Biserica – Trupul lui Hristos este dezbinată, înseamnă a
tăgădui
Dumnezeirea lui Hristos, înseamnă al accepta ca
Sfânt pe Wulfila semiari- anul, care tăgăduia Dumnezeirea lui Hristos. Al accepta pe Papa Francisc, Povățuitor, în- seamnă al accepta ca Sfânt pe Francisc de Assisi. Apoi este știut că aceia care se vor împărtăși la altarele bisericilor care acceptă „unirea Bisericii”, acceptă ca sfinți toți ereticii, nu se împăr-
tășesc cu Trupul lui Hristos, Dumnezeiesc și omenesc. Unirea lor este în „hristosul” lui Wulfila
semiarianul”.
Iată, v-am scris acestea crezându-vă sinceri, cred că și voi mă veți înțelege că v-am scris sincer și mă veți corecta și mă veți bucura făcând ce depinde de voi.
Bunul
Dumnezeu, Cel
în Sfânta Treime slăvit și închinat, pentru Născătoarea de Dumnezeu,
să
vă ajute tuturor să săvârșiți tot lucrul bun, după voia Sa, spre slava Sa. Amin.
Iachint
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu