-sinodul din Creta a fost eretic si talharesc pt ca s-au recunoscut confesiunile catolice,protestante ca fiind biserici , s-a recunoscut ereticii din CMB (Consiliul Mondial al bisericilor) ca fiind biserici si au fost anulate anumite hotarari ale sinoadelor ecumenice (cele 7)
-scopul pt care un sinod se intruneste este combaterea ereziilor, la primul sinod ecumenic a fost condemnata erezia arianismului , la cel de-al doilea sinod ecumenic a fost condamnata erezia luptatorilor impotriva Duhului Sfant, si in general la fiecare sinod ecumenic a fost condamnata cate o erezie
-la sinodul din Creta nu a fost urmata traditia patristica a Bisericii
-acest sinod din Creta este singurul sinod care nu a condamnat vreo erezie , din contra a acceptat ereziile
-articolul 6 recunoaste oficial ereziile drept biserici in aceasta fraza demonica: "Biserica Ortodoxă acceptă denumirea istorică a altor biserici şi confesiuni creştine eterodoxe"
-toti ereticii papistasii,catolicii,greco-catolicii,protestantii,monofizitii...nu vor sa se pocaiasca ,sa renunte la erezii, si cauta pe alta cale sa se uneasca cu Biserica Ortodoxă
-s-a afirmat in Creta ca CMB (Consiliul Mondial al bisericilor) are un rol important in unirea crestinilor , ca nu exista unitate in Biserica si ca trebuie sa o regasim
eterodocsii,ereticii s-au desprins de Biserica pe motive dogmatice, si ei trebuie sa se intoarca inapoi
-textul care vorbeste despre casatorie e problematic si eretic ,desi prima data zice ca casatoriile mixte sunt interzise, apoi in mod viclean lasa ca fiecare Biserica autocefala sa hotareasca singura daca sa faca casatoria mixta sau nu, si astfel nu se tine cont de un canon hotarat la un sinod ecumenic
-a fost abrogat canonul 72 care zicea clar ca orice casatorie intre ortodocsi si eretici e interzisa [Canonul 31 de la Laodiceea: Cu nici un eretic nu se cuvine a incheia casatorie sau a se da fiii sau fiicele dupa eretici
-Canonul 72 al Sinodului Trulan sau V-VI Ecumenic: CRESTINII SA NU SE CASATOREASCA CU ERETICI SI CU NECRESTINI
Sa nu se ingaduie ca barbatul ortodox sa se lege (prin casatorie) cu femeia eretica, nici ca femeia ortodoxa sa se uneasca (prin casatorie) cu un barbat eretic, ci de s-ar si vadi ca s-a facut un lucru ca acesta de catre vreunul dintre toti, casatoria (nunta) sa se socoteasca fara de tarie, si casatoria (insotirea nelegiuita) sa se desfaca – caci nu se cade a amesteca cele ce n-au amestecare, nici oii sa se imperecheze cu lupul, si nici partii lui Hristos cu soarta (ceata) pacatosilor; iar daca cineva ar calca cele oranduite de noi, sa se afuriseasca. ]
-sinoadele ecumenice nu pot fii anulate, nu se poate anula un canon atat de important al unui sinod ecumenic, aceasta e o blasfemie la adresa Duhului Sfant deoarece canoanele s-au hotarat prin pogorarea Duhului Sfant
-prin aceasta decizie avem o recunoastere a ecumenismului
-acceptarea casatoriilor mixte duce la aparitia a 3 mari probleme:
1. anuleaza canonul care zice ca sunt interzise casatoriile mixte ceea ce este erezie
2. este ca si cum am recunoaste botezul ereticilor, pentru ca in taina casatoriei nu putem sa aducem pe cineva care nu e botezat , primesc tainele ortodoxe numai cei ce sunt ortodocsi botezati
3. se creaza un fel de schisma in interiorul Bisericii, unele Biserici accepta casatoriile mixte altele nu
4. CASATORIA MIXTA ADUCE ECUMENISMUL IN INTERIORUL FAMILIEI
-ce fel de urmasi va lasa astfel de familie? vor spune ca noi suntem uniti in iubire cum spun ecumenistii, ; se anuleza motivul pt care cineva se casatoreste , casatoria se face pt ca doi oameni sa mearga impreuna catre Hristos , dar atunci cand unul dintre cei 2 tineri casatoriti e eretic cum vor putea sa mearga impreuna catre Hristos? -si copiii lor ce fel de Hristos vor accepta ?
-o alta decizie eretica de la sinodul din Creta e cea care priveste postul, e decizie eretica pt ca permite schimbarea spiritualitatii ortodoxe, prevede posibilitatea de a se aplica iconomia de fiecare biserica locala, in functie de dificultatile,greutatile vremii,vietii sa schimbe postul , acesta este gresit
-noi nu putem schimba posturile prevazute de sinoadele ecumenice si de apostoli , putem sa aplicam iconomia anumitor oameni care din anumite motive nu pot posti ,dar nu putem schimba pur si simplu postul
-scopul acestei decizii este de a schimba modul ascetic de traire al Bisericii Ortodoxe ,dupa modelul folosit pe papistasi ,deoarece se doreste unirea cu catolicii
-din pacate nu se acorda atata importanta textului care face referire la casatoriile mixte si la post
-o alta tema prezenta la acest sinod din Creta este canonicitatea si reprezentativitatea sinodului
-la un sinod episcopii se intalnesc pentru a combate o erezie , iar dreptul de a se intalni il au toti episcopii ortodocsi
-Biserica ortodoxa lucreaza intr-un sistem sinodal,dar la sinodul din Creta, s-a anulat acest lucru
-in loc sa cheme toti episcopii din toate Bisericile ortodoxe , au chemat doar patriarhul si alti 24 de episcopi, in realitate a votat un singur reprezentant, intai-statatorul fiecarei Biserici (patriarhul); acest lucru s-a intamplat pt prima oara si nu s-a mai intamplat la nici un sinod asa ceva, la toate sinoadele ecumenice s-a tinut cont de egalitatea tuturor episcopilor prezenti, si egalitatea de vot, dreptul lor de a vota, toti ierarhii sunt egali intre ei ca vot
-li s-a interzis episcopilor prezenti la sinodul din Creta sa aduca in discutie alte teme decat cele prezente in agenda de lucru, pt aq putea sa-i controleze , in asa fel incat sa voteze ereziile
-prin articolul 22 din documentul "Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine" se obliga toti credinciosii sa accepte sinodul din Creta: "Biserica Ortodoxă condamnă orice tentativă de dezbinare a unităţii Bisericii, din partea unor persoane individuale sau a unor grupuri, sub pretextul păstrării sau a unei presupuse apărări a Ortodoxiei autentice. ...păstrarea credinţei ortodoxe autentice este asigurată numai prin sistemul sinodal"
-acest articol 22 este eretic pt ca anuleaza eclesiologia autentica ( învățătura Bisericii) , care spune ca poporul este acela care decide daca un sinod este eretic sau ortodox
-la un sinod avem 3 pasi :
-1. mai intai voteaza arhiereii care se intalnesc la sinod,
2. bisericile,episcopii care nu au putut participa sa fie informati de acest vot
3. poporul drept-credincios va recunoaste sau nu sinodul, hotararile lui
-acest articol 22 este o incercare de a opri orice marturie a celor care s-ar opune sinodului
-noi suntem datori sa facem ascultare de episcopi , aceasta e traditia Bisericii , dar Traditia Bisericii ne mai spune inca ceva: in probleme de credinta (dogmatice) si morale nu trebuie sa facem ascultare, astfel nu am fii avut azi credinta ortodoxa
-sa inceteze o data legenda sau basmul acesta legat de ascultarea neconditionata ,pentru ca noi ii urmam pe sfintii care erau neascultatori fata de episcopii eretici
--ce ar fii trebuit sa faca,sa condamne acest sinod din Creta pentru a fii ortodox ?
1. CONDAMNAREA PAN-EREZIEI ECUMENISTE , TREBUIA sa explice intr-un mod teologic de ce ECUMENISMUL ESTE EREZIE si sa-l condamne ca PAN-EREZIE
2. CONDAMNAREA CONSILIULUI MONDIAL AL bISERICILOR (EREZIILOR) , aratand ca doar BISERICA ORTODOXA este UNA SFANTA,SOBORNICEASCA SI APOSTOLEASCA
3. ar fii trebuit ca toti arhiereii sa aiba drept de vot
4. ar fii trebuit sa condamne toate celelalte EREZII: MASONERIA,NEW-AGE-UL...
5. ar fii trebuit sa condamne teologiile post-patristice si baptismale
6. sa condamne neo-ateismul, neo-paganismul
7. sa condamne dosarul electronic si cartea de identitate cu cip care contine 666
-poporul credincios va trebui sa condamne acest sinod , ereziile din sinodul din Creta, la fel cum au condamnat p Zisis mitropolitul Pireului, episcopul Longhin Jar...deoarece este amenintata credinta noastra, in chestiuni ce tin de credinta nu e permisa nici o innoire,modificare
["Mirenii pot sa judece si sa anatematizeze sinoade eretice " (Sfantul Augustin de Florina)
Episcopul LONGHIN - :"ecumenismul blestemat , care este inainte mergator antihristului si doreste sa distruga din temelii pe una sfanta, soborniceasca si apostolesca Biserica a lui Hristos.
Acest sinod mare sfant panortodox este cel mai viclean, talharesc, cel mai mincinos pe care eu si credinciosii mei niciodata nu-l vom recunoaste. "
Sfintul Ioan Gura de Aur (+ 407)
“Daca cineva contraface macar o mica parte a chipului regelui pe moneda regala, in felul acesta o falsifica; la fel si in credinta cea adevarata, acel care va schimba chiar cit de putin in ea, o vatama pe toata. Caci daca, pe de o parte, dogma este rastalmacita, si inger de ar fi, sa nu-l credeti. Nimic nu foloseste viata virtuoasa, daca credinta nu este sanatoasa.”
“Daca cineva contraface macar o mica parte a chipului regelui pe moneda regala, in felul acesta o falsifica; la fel si in credinta cea adevarata, acel care va schimba chiar cit de putin in ea, o vatama pe toata. Caci daca, pe de o parte, dogma este rastalmacita, si inger de ar fi, sa nu-l credeti. Nimic nu foloseste viata virtuoasa, daca credinta nu este sanatoasa.”
Sfintul Chiril al Alexandriei (+444)
“Daca cineva schimba ceva in sfintele si dumnezeiestile dogme patristice, acest lucru nu trebuie sa-l luam drept clarviziune, ci drept crima si abatere de la dogma si pacatuire impotriva lui Dumnezeu.”
“Daca cineva schimba ceva in sfintele si dumnezeiestile dogme patristice, acest lucru nu trebuie sa-l luam drept clarviziune, ci drept crima si abatere de la dogma si pacatuire impotriva lui Dumnezeu.”
Sfintul Teodor Studitul (+826)
“Atunci cind Credinta e primejduita, porunca Domnului este de a nu pastra tacere. Daca e vorba de Credinta, nimeni nu are dreptul sa zica: “Dar cine sunt eu? Preot, oare? N-am nimic de-a face cu acestea. Sau un cirmuitor? Nici acesta nu doreste sa aiba vreun amestec. Sau un sarac care de-abia isi cistiga existenta? … Nu am nici cadere, nici vreun interes in chestiunea asta. Daca voi veti tacea si veti ramine nepasatori, atunci pietrele vor striga, iar tu ramii tacut si dezinteresat?”
“Sinodul nu este aceasta: sa se intruneasca simplu ierarhi si preoti, chiar daca ar fi multi; ci sa se intruneasca in numele Domnului, spre pace si spre pazirea canoanelor… si nici unuia dintre ierarhi nu i s-a dat stapinirea de a incalca canoanele, fara numai sa le aplice si sa se alature celor predanisite, si sa urmeze pe Sfintii Parinti cei dinaintea noastra… Sf. Ioan Gura de Aur a spus deschis ca dusmani ai lui Hristos sunt nu numai ereticii, ci si cei aflati in comuniune cu ei ].”
“Atunci cind Credinta e primejduita, porunca Domnului este de a nu pastra tacere. Daca e vorba de Credinta, nimeni nu are dreptul sa zica: “Dar cine sunt eu? Preot, oare? N-am nimic de-a face cu acestea. Sau un cirmuitor? Nici acesta nu doreste sa aiba vreun amestec. Sau un sarac care de-abia isi cistiga existenta? … Nu am nici cadere, nici vreun interes in chestiunea asta. Daca voi veti tacea si veti ramine nepasatori, atunci pietrele vor striga, iar tu ramii tacut si dezinteresat?”
“Sinodul nu este aceasta: sa se intruneasca simplu ierarhi si preoti, chiar daca ar fi multi; ci sa se intruneasca in numele Domnului, spre pace si spre pazirea canoanelor… si nici unuia dintre ierarhi nu i s-a dat stapinirea de a incalca canoanele, fara numai sa le aplice si sa se alature celor predanisite, si sa urmeze pe Sfintii Parinti cei dinaintea noastra… Sf. Ioan Gura de Aur a spus deschis ca dusmani ai lui Hristos sunt nu numai ereticii, ci si cei aflati in comuniune cu ei ].”
-zice Sfantul Grigorie Palama :"nu apartin Bisericii lui Hristos aceia care nu se afla in adevar"
-au fost si sinoade pe care poporul nu le-a recunoscut, cum e cel de la Florenţa-Ferrara, si din acest motiv noi azi suntem in continuare ortodocsi
-Sfintii Parinti ziceau ca cine primeste ceva nou in Biserica , accepta invatatura diavolului, si devine una cu diavolul, pentru ca ereziile sunt de la cel rau [Sfintul Ioan Gura de Aur (+ 407)
Sfintul Chiril al Alexandriei (+444)
“Daca cineva schimba ceva in sfintele si dumnezeiestile dogme patristice, acest lucru nu trebuie sa-l luam drept clarviziune, ci drept crima si abatere de la dogma si pacatuire impotriva lui Dumnezeu.”]
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu