duminică, 16 octombrie 2016

Conferința despre sinodul din Creta la Oradea. Au participat trei monahi athoniti



-au existat sinoade -in istoria Bisericii- care desi s-au tinut de episcopi ortodocsi, totusi continutul acelor sinoade nu a fost ortodox
-sinodul din Creta a fost eretic si talharesc pt ca s-au recunoscut confesiunile catolice,protestante ca fiind biserici , s-a recunoscut ereticii din CMB (Consiliul Mondial al bisericilor) ca fiind biserici si au fost anulate anumite hotarari ale sinoadelor ecumenice (cele 7)
-se considera deciziile acestui sinod din Creta obligatorii pt credinciosi,preoti...
-la sinodul din Creta nu a fost urmata traditia patristica a Bisericii

-scopul pt care un sinod se intruneste este combaterea ereziilor, la primul sinod ecumenic a fost condemnata erezia arianismului , la cel de-al doilea sinod ecumenic a fost condamnata erezia luptatorilor impotriva Duhului Sfant, si in general la fiecare sinod ecumenic a fost condamnata cate o erezie
-acest sinod din Creta este singurul sinod care nu a condamnat vreo erezie , din contra a acceptat ereziile
-articolul 6 recunoaste oficial ereziile drept biserici in aceasta fraza demonica: "Biserica Ortodoxă acceptă denumirea istorică a altor biserici şi confesiuni creştine eterodoxe"
-toti ereticii papistasii,catolicii,greco-catolicii,protestantii,monofizitii...nu vor sa se pocaiasca ,sa renunte la erezii, si cauta pe alta cale sa se uneasca cu Biserica Ortodoxă
-s-a afirmat in Creta ca CMB (Consiliul Mondial al bisericilor) are un rol important in unirea crestinilor , ca nu exista unitate in Biserica si ca trebuie sa o regasim
eterodocsii,ereticii s-au desprins de Biserica pe motive dogmatice, si ei trebuie sa se intoarca inapoi
-toate invataturile patriarhului ecumenic Bartolomeu se oglindesc in acest sinod , toate invataturile eretice pe care le-a sustinut au ajuns si in acest sinod

-

-textul care vorbeste despre casatorie e problematic si eretic ,desi prima data zice ca casatoriile mixte sunt interzise, apoi in mod viclean lasa ca fiecare Biserica autocefala sa hotareasca singura daca sa faca casatoria mixta sau nu, si astfel nu se tine cont de un canon hotarat la un sinod ecumenic 


-a fost abrogat canonul 72 care zicea clar ca orice casatorie intre ortodocsi si eretici e interzisa [Canonul 31 de la LaodiceeaCu nici un eretic nu se cuvine a incheia casatorie sau a se da fiii sau fiicele dupa eretici
-Canonul 72 al Sinodului Trulan sau V-VI EcumenicCRESTINII SA NU SE CASATOREASCA CU ERETICI SI CU NECRESTINI

Sa nu se ingaduie ca barbatul ortodox sa se lege (prin casatorie) cu femeia eretica, nici ca femeia ortodoxa sa se uneasca (prin casatorie) cu un barbat eretic, ci de s-ar si vadi ca s-a facut un lucru ca acesta de catre vreunul dintre toti, casatoria (nunta) sa se socoteasca fara de tarie, si casatoria (insotirea nelegiuita) sa se desfaca – caci nu se cade a amesteca cele ce n-au amestecare, nici oii sa se imperecheze cu lupul, si nici partii lui Hristos cu soarta (ceata) pacatosilor; iar daca cineva ar calca cele oranduite de noi, sa se afuriseasca. ]

-sinoadele ecumenice nu pot fii anulate, nu se poate anula un canon atat de important al unui sinod ecumenic, aceasta e o blasfemie la adresa Duhului Sfant deoarece canoanele s-au hotarat prin pogorarea Duhului Sfant 


-prin aceasta decizie avem o recunoastere a ecumenismului 

-acceptarea casatoriilor mixte duce la aparitia a 3 mari probleme:
1. anuleaza canonul care zice ca sunt interzise casatoriile mixte ceea ce este erezie
2. este ca si cum am recunoaste botezul ereticilor, pentru ca in taina casatoriei nu putem sa aducem pe cineva care nu e botezat , primesc tainele ortodoxe numai cei ce sunt ortodocsi botezati
3. se creaza un fel de schisma in interiorul Bisericii, unele Biserici accepta casatoriile mixte altele nu
4. CASATORIA MIXTA ADUCE ECUMENISMUL IN INTERIORUL FAMILIEI
-ce fel de urmasi va lasa astfel de familie? vor spune ca noi suntem uniti in iubire cum spun ecumenistii, ; se anuleza motivul pt care cineva se casatoreste , casatoria se face pt ca doi oameni sa mearga impreuna catre Hristos , dar atunci cand unul dintre cei 2 tineri casatoriti e eretic cum vor putea sa mearga impreuna catre Hristos? -si copiii lor ce fel de Hristos vor accepta ?


-Cel mai mult neliniștitor și grav lucru este că, așa cum reiese din studiul asiduu al textului”Relațiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creștine”, factorii de decizii urmăresc ca prin hotărârea sinodală panortodoxă să legalizeze și să instituționalizeze, să oficializeze și să consolideze panerezia ecumenismului sincretic intercreștin și interreligios ca fiind linia oficială a Bisericii Ortodoxe. 

Înaintăm, cu alte cuvinte, către o recunoaștere panortodoxă a botezului (”teologia baptismală”) și a caracterului eclezial al papistașilor și protestanților eretici prin invocarea perfidă a Sfintelor Canoane 7 al celui de-al II Sfânt Sinod Ecumenic și 95 al Sinodului Quinisext, în care este menționată primirea în Biserică prin iconomie a ereticilor ce s-au pocăit, după dezicerea de erezia lor; 
-se accepta ideea gresita ca Botezul eterodocșilor este valid

-un botez ca sa fie valid trebuie sa se faca de un preot ortodox prin 3 afundari


-Sfantul Nicolae Cabasila spune ca botezul este usa de intrare in Biserica , pai atunci daca ereticul e botezat in erezia lui atunci el pe ce usa intra , in ce Biserica intra ?; intra in Biserica cea una ? nu ; daca nu exista comuniune cu Hristos in adevar atunci nu e valabil acel botez

 [CANONUL 46 al Sfinţilor Apostoli:„Episcopul, sau Presbiterul, ereticesc botez primind, sau jertfă, a se caterisi poruncim. Că ce conglăsuire este lui Hristos cu veliar? Sau ce parte Credinciosului cu necredinciosul?”


 CANONUL 47 al Sfinților Apostoli:
„Episcopul, sau Prezviterul, pre cel ce are Botez după adevăr, de-l va boteza din început, saupre cel spurcat de cei necinstitori de Dumnezeu, de nu îl va boteza, să se caterisească; ca unul ce-şi bate joc de Crucea şi moartea Domnului şi nu deosebeşte pre Ierei (preoţi) de către mincinoierei.


Sfântul Ieromartirul Chiprian care a stătut episcop al Carhidonului, şi tot soborul cel dimprejurul său, cel de optzeci şi patru deepiscopi, ce s-au adunat în Carhidon, urmând apostolescului acestuia canon care leapădă botezul ereticilor de obşte, încă şi apostolescului canon 68 celui ce zice, că cei de eretici botezaţi sau hirotonisiţi, este cu neputinţă, a fi ori creştini,ori clerici.


,,Un Domn, o Credinţă, un botez” (Efeseni 4). Că dacă, zic ei, una este soborniceasca biserică, şi unul este botezul cel adevărat, cum poate fi adevărat botezul ereticilor, şi al schismaticilor, de vreme ce ei nu sunt înlăuntru în biserica cea sobornicească ci s-au rupt dintr-însa prin eres? Iar de este adevărat botezul ereticilor şi al schismaticilor, şi este adevărat şi cel al drept slăvitoarei şi al soborniceşti biserici, apoi nu este un botez, precum Pavel strigă, ci două. Care este prea cu necuviinţă.


Zice încă şi Dumnezeiescul Hrisostom „Nu te amăgească pe tine o ascultătorule adunările ereticilor, că au botez dar nu luminare. Şi se botează cu trupul, iar cu sufletul nu se luminează.” Ci şi Sfântul Leon în epistolia cea către Nichita zice: „Nici un eretic nu dă sfinţenie prin taine.” Iar Ambrosie în cuvântul cel pentru cei ce se catehisesc, zice: „botezul celor rău cinstitori de Dumnezeu [al ereticilor], nu sfinţeşte.”


-.botezul latinilor este minciunonumit botez. Sfântul Marcu al Efesului zice :"nebotezaţi sunt Latinii, pentru că nu fac cele trei afundări şi scoateri,după apostoleasca predanisire.

Deci latinii, şi ca nişte eretici botez nu pot da, pentru că au pierdut Darul cel începător desăvârşirii, şi pe lângă aceasta, au răsturnat şi apostolescul botez a celor trei afundări.

-pe cei ce din naştere sunt eretici venind la dreaptaslăvire nu zice a doua oara  să-i botezăm, ca pe unii ce mai-nainte au fost botezaţi, ci să-i botezăm ca pe unii ce niciodată nu au fost botezaţi după dreapta slăvire.]

]

-o alta decizie eretica de la sinodul din Creta e cea care priveste postul, e decizie eretica pt ca permite schimbarea spiritualitatii ortodoxe, prevede posibilitatea de a se aplica iconomia de fiecare biserica locala, in functie de dificultatile,greutatile vremii,vietii sa schimbe postul , acesta este gresit

-noi nu putem schimba posturile prevazute de sinoadele ecumenice si de apostoli , putem sa aplicam iconomia anumitor oameni care din anumite motive nu pot posti ,dar nu putem schimba pur si simplu postul
-scopul acestei decizii este de a schimba modul ascetic de traire al Bisericii Ortodoxe ,dupa modelul folosit pe papistasi ,deoarece se doreste unirea cu catolicii
-din pacate nu se acorda atata importanta textului care face referire la casatoriile mixte si la post

-o alta tema prezenta la acest sinod din Creta este canonicitatea si reprezentativitatea sinodului
-la un sinod episcopii se intalnesc pentru a combate o erezie , iar dreptul de a se intalni il au toti episcopii ortodocsi
-Biserica ortodoxa lucreaza intr-un sistem sinodal,dar la sinodul din Creta, s-a anulat acest lucru
-in loc sa cheme toti episcopii din toate Bisericile ortodoxe , au chemat doar patriarhul si alti 24 de episcopi, in realitate a votat un singur reprezentant, intai-statatorul fiecarei Biserici (patriarhul); acest lucru s-a intamplat pt prima oara si nu s-a mai intamplat la nici un sinod asa ceva, la toate sinoadele ecumenice s-a tinut cont de egalitatea tuturor episcopilor prezenti, si egalitatea de vot, dreptul lor de a vota, toti ierarhii sunt egali intre ei ca vot
-li s-a interzis episcopilor prezenti la sinodul din Creta sa aduca in discutie alte teme decat cele prezente in agenda de lucru, pt aq putea sa-i controleze , in asa fel incat sa voteze ereziile

-prin articolul 22 din documentul "Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine"  se obliga toti credinciosii sa accepte sinodul din Creta: "Biserica Ortodoxă condamnă orice tentativă de dezbinare a unităţii Bisericii, din partea unor persoane individuale sau a unor grupuri, sub pretextul păstrării sau a unei presupuse apărări a Ortodoxiei autentice. ...păstrarea credinţei ortodoxe autentice este asigurată numai prin sistemul sinodal"
-acest articol 22  este eretic pt ca anuleaza eclesiologia autentica ( învățătura Bisericii) , care spune ca poporul este acela care decide daca un sinod este eretic sau ortodox

-la un sinod avem 3 pasi :
-1. mai intai voteaza arhiereii care se intalnesc la sinod, 
2.  bisericile,episcopii care nu au putut participa sa fie informati de acest vot
3. poporul drept-credincios va recunoaste sau nu sinodul, hotararile lui

-acest articol 22 este o incercare de a opri orice marturie a celor care s-ar opune sinodului

-ce ar fii trebuit sa faca,sa condamne acest sinod din Creta pentru a fii ortodox ?
1. CONDAMNAREA PAN-EREZIEI ECUMENISTE , TREBUIA sa explice intr-un mod teologic de ce ECUMENISMUL ESTE EREZIE si sa-l condamne ca PAN-EREZIE
2. CONDAMNAREA CONSILIULUI MONDIAL AL bISERICILOR (EREZIILOR) , aratand ca doar BISERICA ORTODOXA este UNA SFANTA,SOBORNICEASCA SI APOSTOLEASCA
3. ar fii trebuit ca toti arhiereii sa aiba drept de vot
4. ar fii trebuit sa condamne toate celelalte EREZII: MASONERIA,NEW-AGE-UL...
5. ar fii trebuit sa condamne teologiile post-patristice si baptismale
6. sa condamne neo-ateismul, neo-paganismul 
7. sa condamne dosarul electronic si cartea de identitate cu cip care contine 666

-poporul credincios va trebui sa condamne acest sinod , ereziile din sinodul din Creta, la fel cum au condamnat p Zisis mitropolitul Pireului, episcopul Longhin Jar...deoarece este amenintata credinta noastra, in chestiuni ce tin de credinta nu e permisa nici o innoire,modificare 

["Mirenii pot sa judece si sa anatematizeze sinoade eretice " (Sfantul Augustin de Florina) 
Episcopul LONGHIN - :"ecumenismul blestemat , care este inainte mergator antihristului si doreste sa distruga din temelii pe una sfanta, soborniceasca si apostolesca Biserica a lui Hristos.
Acest  sinod mare sfant panortodox este cel mai viclean,  talharesc, cel mai mincinos pe care eu si credinciosii mei niciodata nu-l vom recunoaste. "

Sfintul Ioan Gura de Aur (+ 407)
“Daca cineva contraface macar o mica parte a chipului regelui pe moneda regala, in felul acesta o falsifica; la fel si in credinta cea adevarata, acel care va schimba chiar cit de putin in ea, o vatama pe toata. Caci daca, pe de o parte, dogma este rastalmacita, si inger de ar fi, sa nu-l credeti. Nimic nu foloseste viata virtuoasa, daca credinta nu este sanatoasa.

Sfintul Chiril al Alexandriei (+444)
“Daca cineva schimba ceva in sfintele si dumnezeiestile dogme patristice, acest lucru nu trebuie sa-l luam drept clarviziune, ci drept crima si abatere de la dogma si pacatuire impotriva lui Dumnezeu.”

Sfintul Teodor Studitul (+826)
“Atunci cind Credinta e primejduita, porunca Domnului este de a nu pastra tacere. Daca e vorba de Credinta, nimeni nu are dreptul sa zica: “Dar cine sunt eu? Preot, oare? N-am nimic de-a face cu acestea. Sau un cirmuitor? Nici acesta nu doreste sa aiba vreun amestec. Sau un sarac care de-abia isi cistiga existenta? … Nu am nici cadere, nici vreun interes in chestiunea asta. Daca voi veti tacea si veti ramine nepasatori, atunci pietrele vor striga, iar tu ramii tacut si dezinteresat?”
Sinodul nu este aceasta: sa se intruneasca simplu ierarhi si preoti, chiar daca ar fi multi; ci sa se intruneasca in numele Domnului, spre pace si spre pazirea canoanelor… si nici unuia dintre ierarhi nu i s-a dat stapinirea de a incalca canoanele, fara numai sa le aplice si sa se alature celor predanisite, si sa urmeze pe Sfintii Parinti cei dinaintea noastra… Sf. Ioan Gura de Aur a spus deschis ca dusmani ai lui Hristos sunt nu numai ereticii, ci si cei aflati in comuniune cu ei ].”

-zice Sfantul Grigorie Palama :"nu apartin Bisericii lui Hristos aceia care nu se afla in adevar"

-au fost si sinoade pe care poporul nu le-a recunoscut, cum e cel de la  Florenţa-Ferrara, si din acest motiv noi azi suntem in continuare ortodocsi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu