marți, 30 august 2016

Manastirea Lacul Frumos 27 august 2016 partea 2/5 - despre sinodul eretic din Creta



-sinodul din Creta este eretic pentru ca prezinta legiferarea ecumenismului [erezia tuturor ereziilor]

-in documentele sinodului din Creta se face referire la CMB (Consiliul mondial al bisericilor), organizatie de tip protestant

-a disparut termenul de eretic, adica nu e politicos sa le zicem eretici ci "biserici istorice" [papistasii,greco-catolicii,monofizitii,protestantii nu sunt Biserici ci sunt eretici]

-se vorbeste de dialoguri inter-crestine,inter-religioase , care nu sunt Evanghelice ,Sfintii Parinti nu stateau la dialog cu ereticii, dupa prima si a doua mustrare ii dadeaua anatemei, ca sa fereasca pliroma Bisericii [totalitatea credincioșilor] de a merge pe calea ereticilor, si in acelasi timp sa-i trezeasca pe eretici sa vina la ortodoxie

-mitropolitul hierotheos vlachos a zis ca nu s-il imagineaza pe Sfantul Vasile cel Mare stand de vorba la masa cu arienii si discutand probleme sociale sau minimalism dogmatic


-intreruperea pomenirii episcopului nu e schisma ,ci ingradirea de episcopul eretic, prin ramanerea in Biserica [la muntele Athos de mai multe ori s-a intrerupt pomenirea unor ierarhi]

-unitatea Bisericii este acolo unde este Adevarul,Hristos , acolo unde nu e adevar,sau adevarul e amestecat cu minciuna acolo nu mai e Hristos


-parintii de la Manastirea Lacul Frumos s-au dezis de documentele de la sinodul din Creta pentru a ramane in Biserica, pt ca exista o singura Biserica, o singura credinta [cea ortodoxa], si un singur botez [cel ortodox]

-Sfantul Maxim Marturisitorul a intrerupt comuniunea cu patriarhia Constantinopolului care era in erezie, Sfantul Teodor Studitul,Sfantul Grigorie Palama au intrerupt pomenirea, nu au ramas in comuniune cu ereticii


-interuperea pomenirii ierarhilor e o practica intalnita in Biserica ortodoxa, chiar patriarhul Nestorie din Constantinopol nu a mai fost pomenit de ieromonahi pt ca nu vroiau sa ramana in comuniune cu cineva care le stramba credinta, si nu considerau ca prin aceasta se face schisma

-invatatura eretica a sinodului din Creta, care e erezia: cei care  s-au departat de ortodoxie  si-au pierdut unitatea, isi pot regasi unitatea ereticii doar prin revenirea la ortodoxie, renuntand la erezii si primind botezul ortodox

-in textul "relatiile Bisericii ortodoxe cu restul lumii crestine" se precizeaza faptul ca Biserica ortodoxa e cea Una Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca, dar ca recunoaste alte confesiuni si biserici istorice

-acest text ne baga in ceata ereziei ,se foloseste  limbajul dublu,schizofrenic , se accentueaza mersul catre unitate, prin Consiliul Mondial al Bisericilor, care e protestant,deci ortodoxia e considerata o bucatica in CMB


-apare ideea de Biserica deplina [cea ortodoxa], in raport cu bisericile nedepline,care au erezii dar totusi se considera ca se pogoara si acolo [la eretici] Duhul Sfant 

-deci cu alte cuvinte nu-i mai denumim eretici ,ii denumim biserici,spunem ca au lipsuri dar ca prin acest dialog -care nu e gasit la Sfintii Parinti - ii ducem sa se uneasca , dar noi vedem ca dialogul a dus la distrugeri in partea ortodoxa, Balamand [Documentul de la Balamand a pregatit  terenul invataturii conform careia „biserica catolica” este sora a bisericii ortodoxe], chambesy [unde monofizitii au fost considerati ortodocsi ], deci Biserica ortodoxa ,prin acest dialog, neortodox, diplomatic a pierdut din invatatura sa [exista diavolul relativismului, adica eu afirm ca sunt ortodox in Biserica adevarata, dar pe ceilalti nu ii mai numesc eretici, adica aflati in anatema]


Sfintul Cuvios Teodosie de la Pecerska (+1073)“Pazeste-te, fiule, de cei cu credinta strimba si de toate discutiile lor, caci si pamintul nostru s-a umplut de ei! Numai cel ce traieste in Credinta Ortodoxa isi va mintui sufletul. Fiindca nu exista o alta credinta mai buna, decit curata si sfinta noastra Credinta Ortodoxa … De asemenea, fiule, nu se cade sa lauzi o credinta straina. Cine lauda o credinta straina face la fel ca si cel care-si huleste propria credinta. Cine lauda credinta sa si pe cea straina e un fatarnic si apropiat de erezie … Daca cineva iti spune: “Credinta noastra si a voastra este de la Dumnezeu”, atunci, fiule, raspunde-i asa: “Fatarnicule! Cum pot fi amindoua de la Dumnezeu? Nu stii ce spune Scriptura: Este un singur Domn, o singura Credinta, un singur Botez. (Efeseni 4,5)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu